"Ozontandzorg"  als laatste redmiddel?

"Ozontandzorg" als laatste redmiddel?

Kan ozontherapie mijn gebit redden?

25 februari 2014. Een acute situatie waarin mijn tandarts mij met spoed doorverwijst naar de parodontoloog en deze geen andere mogelijkheid weet dan mijn kiezen op alle 4 de quadranten vanaf de kleine kies naast de hoektand naar achteren geheel te verwijderen in verband met een chronische tandvleesontsteking die acuut is geworden en ontstekingen geeft tussen de wortels. De kweek geeft aan dat het hier gaat om een auto immuunreactie, een opvlamming van een lichaamseigen bacterie die in grote hoeveelheden ziekmakend is doordat ontstekingen toxines vormen als een grote aanslag op mijn algemene gezondheid, met een risico voor hart en vaten. Nee, een alternatief bestaat niet. Is dit waarheid? Lees dit blog over het nemen van ROEL,
Regie Over Eigen Leven, en mijn keuze voor Ozontandzorg!!

Weston Price congres 31 januari 2015!

Self healing projectPosted by Esmee Fri, January 16, 2015 23:38:02

De Ozontandzorg praktijk adviseert om naast behandelingen met ozon aan het gebit een voedingsplan te volgen en attendeert op de Weston Price principes.

Zie: http://congres.westonprice.nl/

31 januari 2015 9:00-18:30 Een bijzonder Weston Price Congres!
Locatie: Het Antropia te Driebergen.

Weston Price (1870-1948) was een Canadese tandarts die zijn thuisbasis had in Cleveland in de Amerikaanse staat Ohio.

Tijdens zijn reizen zocht Weston Price antwoorden op drie vragen:
1) Is het waar? Klopt het dat deze mensen geen last hebben van tandbederf en vervormingen van hun kaak?
2)Hoe is hun verdere gezondheid?
3)Wat eten deze mensen en hoe leven ze?

Mike Donkers
Begin november 2014 heb ik voor het eerst in levende lijve kennis gemaakt met Mike Donkers.

Mike Donkers heeft online het Weston Price forum. Hier melden zich vele bezoekers die dit forum door het googlen op willekeurige trefwoorden met wat er allemaal mis is met hun gezondheid weten te vinden. Zie www.westonprice.nl

Voor Mike is het begonnen met een studie naar voeding en hij verwijst naar het boek: Voeding en fysieke degeneratie van Weston Price.

Wij vragen altijd: Oké dat zijn je klachten? hoe eet jij? Beschrijf eens een dag in de week hoe jij eet? En vaak blijken mensen dan ofwel vegetarisch of semi vegetarisch te eten. Weet je wat dat is semi vegetarisch? Hier bedoel ik mee de schijf van 5. De overheid stuurt ons zoveel mogelijk richting semi vegetarisme. Met andere woorden: Eet zoveel mogelijk koolhydraten in de vorm van groenten, granen en fruit en zo weinig mogelijk verzadigt vet en cholesterol.

Dit zijn de richtlijnen van het voedingsplan zoals op de Weston Price site staat:

1. Eet volledige en onbewerkte voeding.
2. Eet rundvlees, lam, wild, orgaanvlees, gevogelte en eieren van grasgevoerde dieren.
Eet wilde vis en schelvis uit onvervuilde wateren.
3. Eet volle melkprodukten van grasgevoerd vee, bij voorkeur rauw en/of gefermenteerd, zoals: rauwe melk, volle yoghurt, kefir, boter, volle rauwemelkse kazen en verse room en sour-cream.
4. Gebruik vrijelijk dierlijk vet, specifiek boter.
5. Gebruik van de plantaardige oliën alleen Extra vergine olijfolie, sesamolie, kleine hoeveelheden lijnzaadolie, en verder kokosolie, palmolie en palmpitolie.
6. Neem geregeld levertraan om vitamin A en D aan te vullen.
7. Eet vers fruit en groente, bij voorkeur biologisch, in salades, soepen, of licht gestoomd met boter.
8. Gebruik volkoren granen, peulvruchten en noten alleen als ze voorgeweekt, gekiemd of gefermenteerd zijn om het fytinezuur te neutraliseren.
9. Neem geregeld melkzuur-gefermenteerde produkten in je dieet op.
10.Maak zelf bouillon van botten en gebruik die bouillon voor soepen, stoofpotten, jus en sauzen.
11. Gebruik gefilterd water voor koken en drinken.
12. Gebruik alleen onbewerkt zout en veel kruiden voor de variatie..
13. Maak zelf je saladedressings met rauwe azijn, olijfolie en een beetje lijnzaadolie.
14. Gebruik natuurlijke zoetmiddelen zoals rauwe honing, maple syrup, dadelsuiker, dadelsiroop en stevia slechts met mate.
15. Drink alleen ongepasteuriseerde wijn of bier, en slechts matig; bij de maaltijd.
16. Kook alleen maar in RVS, gietijzer, glas of goede kwaliteit geglazuurd aardewerk.
17. Gebruik alleen natuurlijke supplementen
18. Zorg voor voldoende slaap, beweging en zonlicht
19. Denk positieve dingen en beoefen vergeving...

Afgeraden voeding:
1. Eet geen commerciëel verwerkt voedsel zoals koekjes, cakes, crackers, tv-hapjes, soft drinks, sausmixen in pakjes, etc. Lees tevens de etiketten!
2. Vermijd alle geraffineerde zoetmakers zoals suiker, dextrose, glucose en hoog fructose- houdende ahornsirooop.
3. Vermijd witte bloem-producten en witte rijst.
4. Vermijd alle gehydrogeneerde of gedeeltelijk gehydrogeneerde vetten en olie.
5. Vermijd alle plantaardige olie die gemaakt is van soja, mais, saffloer, canola of katoenzaad.
6. Gebruik geen meervoudig verzadigde vetten om mee te koken, sauteren of bakken.
7. Vermijd gebakken voedsel, in het bijzonder voedsel wat gebakken is in meervoudig onverzadigde olie of gedeeltelijk gehydrogeneerde olie.
8. Voer geen strikt vegetarisme door (veganisme); dierlijke producten voorzien in vitale voedingsstoffen die niet worden gevonden in plantaardig voedsel.
9. Vermijd producten die proteïne-poeders bevatten omdat deze gewoonlijk carcinogenen bevatten die gevormd worden gedurende het verwerken er van. De consumptie van proteïne zonder de co-factoren die er in de natuur in voorkomen, kan leiden tot gebreken, in het bijzonder aan de vet-oplosbare vitamines.
10. Vermijd gepasteuriseerde melk; drink geen ultra gepasteuriseerde melkproducten, weinig vet bevattende melk, afgeroomde melk, poedermelk of immitatiemelkproducten.
11. Vermijd eieren die uit de batterij afkomstig zijn en industriëel gekweekte vlees en vis.
12. Vermijd hoog bewerkt vlees en worst.
13. Vermijd ranzige en onjuist bereide zaden, noten en granen die in muesli worden gevonden, vlug rijzende broodjes en uitgeperste ontbijtgranen, omdat deze de mineralen-absorbatie blokkeren en problemen in de darm veroorzaken.
14. Vermijd ingeblikt en bespoten, opgeboend of bestraald fruit en groenen. Vermijd genetisch veranderd voedsel (wordt in de meeste soya-, canola- en mais-producten gevonden)
15. Vermijd kunstmatige voedseladditieven, in het bijzonder MSG, gehydroliseerde plantaardige proteïne en aspartaam, wat neurotioxines zijn. De meeste soepen en boullionmixen en commerciële condimenten bevatten MSG, zelfs als het niet op het etiket staat.
16. Personen die gevoelig zijn voor koffie en gelijkende substanties, zouden koffie, thee en chocolade moeten vermijden.
17. Vermijd aluminium bevattende voedselsoorten zoals commerciëel zout, bakpoeder en antaciden. Gebruik geen aluminium kookpannen etc., of deodoranten die aluminium bevatten.
18. Drink geen gefluorideerd water.
19. Vermijd synthetische vitamines en voedsel wat deze bevatten.
20. Drink geen gedistileerde likeur.
21. Gebruik geen magnetron.

Mike Donkers en Monic Bakker:
Mike Donkers geeft alleen of samen met zijn vriendin, levensgezellin Monic Bakker lezingen en workshops door het hele land.

Voeding& Spiritualiteit, Spiritualiteit als voeding:
Mike vertelt veel over voeding en spiritualiteit van onder naar boven en Monic doet het hemel element, spiritualiteit als voeding en zij gaat van boven naar onder.

Mike gaat in op overgeleverde kennis en wijsheid van natuurvolkeren omtrent voeding en spiritualiteit. De spiritualiteit van natuurvolkeren was een aardse spiritualiteit, met beide benen op de grond. Zij leefden voor wat zij nalieten.

Monic is psychic medium met de voetjes stevig op de, liefst biologische grond. Geen gezweef maar juist zo aards en logisch als het maar kan met een vleugje humor. Naast het eten van natuurlijke en gezonde voeding is hoe je denkt van grote invloed op hoe je je voelt, lichamelijk en emotioneel. Je gedachten hebben een enorme kracht die je in je voordeel kunt laten werken.

*We kunnen ons zelf niet beter eten of beter denken, het is allebei. De mens is een heel complex wezen, veel meer dan een fysiek biologisch organisme.

Mike en Monic komen op mij over als heerlijk warme, echte en oprechte mensen, gemotiveerd op bewustzijnsontwikkeling en delen van kennis vol inspiratie met een enthousiasme die voelbaar is. Persoonlijk vind ik het bijzonder de moeite voor een ieder om de volgende websites te bekijken en wie weet ben je niet ver van deelname aan een lezing, workshop of het Weston Price Congres!


www.congres.westonprice.nl
www.westonprice.nl
http://www.mikedonkers.com/
http://www.butterflysound.org/
http://gezondverstandavonden.nl/


Wellicht tot ziens op de 31e januari !!!




10 prikkelende vragen over Weston Price:

1. Wie was Weston Price?

Weston Price was een Canadese tandarts en kaakchirurg die in de jaren '30 van de vorige eeuw 14 natuurvolkeren wereldwijd onderzocht en tot de conclusie kwam dat bewerkt westers gemaksvoedsel fysieke degeneratie (verval dat per generatie erger wordt) in de hand werkt.

2. Wat waren de belangrijkste bevindingen van Weston Price?

Het voedsel van alle 14 natuurvolkeren was zeer rijk aan vetoplosbare vitamines (A, D, E en K) en aan mineralen. Dit geeft een heel andere kijk op de negatieve reputatie die verzadigd vet en zout vandaag de dag hebben.

3. Welke voedingsmiddelen bevatten deze cruciale voedingsstoffen?

Vooral dierlijke voedingsmiddelen. Er was onder deze natuurvolkeren geen vegetariër te bekennen.

4. Trof Weston Price ook speciale 'superfoods' (zeer voedzame en rijke voeding) aan?

Ja. Deze waren, volgens hem: rauwe melk orgaanvlees en vis. Hij had ook eieren kunnen toevoegen aan het lijstje.

5. Is zijn boek Voeding en fysieke degeneratie, dat in 1939 verscheen, niet allang achterhaald?

Nee. Weston Price voorspelde een gezondheidscrisis van ongekende omvang als we de lessen van deze natuurvolkeren niet zouden opvolgen. Vandaag de dag leven we in deze crisis en is zijn boek misschien nog wel actueler dan toen het uitkwam!

6. Zijn er geen betere voedingsstudies in de tussentijd uitgekomen?

Nee. Het boek van Weston Price blijft onovertroffen. Objectieve, moderne wetenschappelijke studies bevestigen alleen maar wat Price constateerde.

7. Waarom was het onderzoek van Weston Price zo uniek?

Price bestudeerde de levende afstammelingen van onze voorouders: de jager-verzamelaars, nomadische stammen, landbouwers en veehouders van weleer. Deze mensen vertegenwoordigden eeuwenlange overgeleverde kennis en wijsheid, zonder enige vorm van wetenschap. Price onderzocht gezondheid, in plaats van ziekte, en financierde zijn eigen onderzoek en was dus onafhankelijk van geldschieters.

8. Is dit niet gewoon een variant op het Paleo-dieet?

Nee. Het paleolithische voedingspatroon gaat uit van de consumptie van mager spiervlees en wijst granen en zuivel af. Weston Price constateerde dat onze voeding zo volledig en volwaardig mogelijk moet zijn, ongeacht of deze voeding nu uit de paleolithische of neolithische traditie afkomstig is.

9. Dierlijke voeding is toch niet duurzaam en kan onmogelijk de wereldbevolking voeden?

Integendeel. Dierlijke mest is zeer vruchtbaar voor de aarde, terwijl de monoculturen waar de akkerbouw zich van bedient de bodem structureel uitputten en woestijnvorming in de hand werken. Wat de aarde nodig heeft is lokale en kleinschalige veehouderij op basis van weides met gras, klaver en kruiden.

10. Waarom zou ik naar het Weston Price Congres moeten komen?

Om feiten van fictie te leren onderscheiden over voeding, op basis van eeuwenoude wijsheden en niet op basis van moderne modetrends.

Mike


http://www.voedingisgezondheid.nl/Weston_Price.html
foto van Mike is gemaakt door Nanke Cornelissen.















34 21 13 9 257 12306 7728 4747 3393 90550
Generated at: 02:41:08 01/19/15









































  • Comments(0)